Malé auto má samo o sobě hodně výhod. Samozřejmě, že pokud máme vícečlennou rodinu, tak to zrovna moc o praktičnosti řeč nebude. Zde jsou nastaveny úplně jiné priority. Není zrovna řeč o rodinném autě, s kterým jezdíme na dovolené, ale o daleko menším, které je ideální na provoz ve městě. Výrobci aut je člení do […]
- 28.4.2023
- regumis.cz
- Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Volkswagen Tiguan
Nejočekávanější SUV, Volkswagen, patří mezi auta klasické německé kvality, plné skvělých nových doplňků. Pojďme se na něj podívat zblízka:
Co se týče vzhledu, dá se popsat jedním slovem – svěží. Přední část s plochým buldočím čumákem, přesto ostrými světlomety, dodává autu vzezření řezníka. Dobře navržené linie bočních stran, které hladce přecházejí do dalších částí, působí mírně retro stylem, který však skvěle zapadá do jinak současného vzhledu. Při vstupu do kabiny vás přivítá velice dobře situovaná palubní deska, rozvržení a kvalita materiálů uvnitř je jednoduše špička a snadno vás přinutí uvěřit, že se právě nacházíte v autě alespoň o dvojnásobek vyšší cenovou třídu. Tlačítka jsou podobná jako u ostatních VW a pro německou výrobu charakteristická.
Zaměřme se na množství vybavení, co tu máme. Automatické osvětlení, stěrače, elektronickou ruční brzdu, elektricky nastavitelná vyhřívaná sedadla, 3 stupňovou klimatizaci, monitorovací systém tlaku v pneumatikách, zadní kameru, dotykový systém s OS Apple CarPlay a Android Auto; tohle auto je zkrátka nacucané technologií od pneumatik až po střechu. Airbagů má celkem 6 spolu s ABS, EBD, ESC, dokonce i kapota se zvedne, pokud přejedete chodce!
Pokud se podíváme do útrob, zjistíme, že uvnitř zcela nového Tiguana najdeme ne tak nové 2 litrové turbodmychadlo, které už jsme viděli u Passata a Jetty v Indii. Má skromný mechanický výkon motoru 143bhp a 340NM točivého momentu. Volkswagen ho vybavil 2 litrovým diesel válcem se 7 rychlostní DSG automatickou převodovkou a 4Motion technologií s pohonem všech kol.
Pro většinu případů je ideálních 1600 – 3500 rpm, ale dieselový válec může trochu zařvat, pokud se dostanete přes 3000 rpm. Model nabízí Eko mód, kdy se od sebe odděluje převodovka a motor pro zvýšení efektivity využitého paliva, navíc je permanentně aktivní Haldex AWD systém, který konstantně přesouvá točivý moment mezi přední a zadní částí podle situace. FWD je tak pod minimálním zatížením.
Ptáte se, jestli uvažovat o koupi? Skvělá kvalita, moře funkcí, zkrátka další kousek od VW, cenovka je ale o něco horší. Nejbližší rival Tiguana je Hyundai Tuscon, který má cenu drobet nižší. Brzy se na Indickém trhu objeví i očekávaná novinka od Jeepu, Compass, který s touto třídou ještě dokáže zamávat. Nicméně si budeme muset počkat, na kolik Jeep ocení Compass a zahýbá s cenami, prozatímje však Tiguan pěkně mastnou zábavou, která však stojí za to.